Olemme käsittääkseni melko kattavasti kosketelleet homo erectus ihmisen tutkimusta.
Kaikesta olisi tietenkin paljon yksityiskohtaita aineistoa löydettävissä, teemoja olisi paljon, mutta kokonaisuuden hahmottamisen kannalta olemme nähneet jo yhtä ja toista.
Erinäisten kommenttien rivien välistä olen lukevinani, että kiinnostus alempaa kivikautta kohtaan jo hieman rakoilee, ja ajatukset ovat Aadamissa ja Eevassa.
Olisiko mielenkiintoa osallistua blogiin toisesta luomiskertomuksesta?
Teemana se olisi huomattavasti rankempi kuin luonnontieteellinen ensimmäinen kertomus. Aloittaisin sen osoittamalla, että mytologinen kertomus Eedenin Paratiisista pohjautuu Sumerista meille tunnettuun kertomukseen Ninhursag ja Enki. Vertaisimme näitä yksityiskohtaisesti toisiinsa ja koettaisimme keskustella Aadamin ja Eevan luomisesta eri näkökulmista.
Missä olet, Aadam? On juutalais-kristillisen ihmiskuvan ytimessä ja olennainen raamatullinen tausta apostoli Paavalin opetukselle Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta.
Minulle olisi niin arvokasta, jos voimme tutkia pyhän Raamatun kirjoituksia yhdessä, virtuaalisena raamattupiirinä. Monologi niin helposti jää ontuvan yksipuoliseksi.
Ymmärrän, että ehdottamani aihe ja työskentelytapa ei ole Suomessa kovin tuttu ja herättää jo kättelyssä kysymyksiä ja epäluulojakin. Joten mitä mieltä olette? Pistetäänkö rukkaset naulaan vai lähdetäänkö etsimään Aatamia ja Eevaa?